20111115

Aksi-Aksi Lembu Yang Kantoi Sebelum Hari Raya Qurban

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Selamat Hari Raya Aidiladha ! Selamat Hari Raya Haji ! Selamat Hari Raya Qurban ! Aaaa ape lagi ek? Lagi beberapa jam je nak solat sunat Aidiladha ni, lepas solat ada upacara qurban. Hee mesti tak sabar nak tengok lembu, kambing, unta, cicak kene sembelih kan. Eh cicak?
Tadi ade orang tweet, "Berkorbanlah walau sebesar kuman", jadi esok aku nak jumpa Pak Imam tukang semelih tu then cakap, "Tok, ni kuman saya, saya nak korbankan dia hari ni, mohon Tok tolong sembelihkan ye Tok", Haha! JK ! Kalau aku bebetul buat sure aku yg kene semelih ngan Tok Iman tu kan. LOL.
Setiap kali Hari Raya Qurban mesti ade kes-kes lembu, kambing, unta, cicak lari kan? Eh cicak?. Kes paling selalu berlaku adalah kes lembu lari (kat tempat aku la). Pernah 1 kali tu, time dah reramai orang nak tumbangkan lembu tu, ntah cemana ikatan leh terlepas, bangun terus lembu tu. Orang-orang kampung ape lagi, sume pakat lari termasuklah Pak Imam Mesjid. Kemain laju lari. Haha. Tapi dapat tangkap balik la, drama kejar-mengejar tu yg epic tu. Orang kejar lembu, lembu kejar orang, saling kejar mengejar lah.



Kes lembu lari adalah biasa, nak-nak time Raya Haji ni, tapi kali ni aku telah merakamkan aksi-aksi luarbiasa lembu-lembu ni sehari sebelum Raya Haji. meh tengok lembu-lembu yg kantoi ni. Aksi mereka telah dirakam lensa AOSF!
1. Lembu Naik Scooter
"Adehh..adehh..tolong...seat scooter ni terselit kat celah juboq aku..tolongg..adehh.."
2. Lembu Menyamar Jadi Pengantin Perempuan
Sapa yg terpedaya memang .... Aihh taktau nak cakap pa la..

3. Lembu Menyamar Jadi Motosikal

"Howdy!"
Haa nampak tu, orang kat atas ni dah terpedaya dengan teknik penyamaran lembu tu, mesti die ingat die tengah naik moto kan. Dasar dungu! *Eh ke aku yg telah terpedaya ni?
4. Lembu Menyamar Jadi Dolphin
toink..toink..!
 5. Lembu Merempit
Weoonggg!! "Uhh! Uhh! Cikaro kat depan tu..Feewiit!"
6. Lembu Mengupah Driver Pergi ke Pavilion

Lembu : Bawa I ke Pavilion please, I terlibat sebagai backup dancers untuk klip video Falling in Love Dato' Siti ni. Cepeten si dong!
Driver : Baik Mboooo~!!
7. Lembu Mengasari Kuda. Eh?
"Give me that! Give me that! Yeahh!"
8. Lembu Menyamar Sebagai Pemerah Nenen Lembu Lain

Tidak ada komentar:

Posting Komentar